Nederlands   Engels  Deutsch  Francais  Polski  
    • 13 nov '17

    Lidl legt sociaal beleid uit aan telers

    Namens retailer Lidl treedt Sanne Boogaarts op als keynote-spreker tijdens het Nationaal Groente en Fruit Congres in Rotterdam, volgende week donderdag 16 november.

    Lidl is een van de grootste supermarktketens van Nederland met inmiddels meer dan 400 filialen. De Duitse prijsvechter heeft niet de breedte van het agf-assortiment, zoals formules als Jumbo en AH die wel hebben. Toch is sinds 2010 Lidl zes keer verkozen tot best gewaardeerde supermarkt voor groente en fruit. Ook dit jaar sleepte de discounter de door marktonderzoeker GFK uitgeloofde prijs weer in de wacht.

    Dat heeft alles te maken met de voor de klanten van de discounter aantrekkelijke lage prijzen. Maar ook de kwaliteit van wat ze bieden is in orde. En daarnaast is Lidl ook actief op het gebied van duurzaamheid en sociaal eerlijk zaken doen. Dat laatste komt bijvoorbeeld naar voren in de actieve rol die Lidl speelt in het verkopen van producten onder het keurmerk Fair Produce.

    Sociale verantwoordelijkheid

    Sanne Boogaarts is sinds vijf jaar werkzaam bij Lidl Nederland en is als manager Corporate Social Responsibility verantwoordelijk voor duurzaamheid binnen de organisatie. In die rol is ze ook mede bepalend voor hoe die sociale verantwoordelijkheid wordt uitgelegd naar de leveranciers van de groente en het fruit.